כשמחליטים באיזה עיתון לפרסם מודעה, יש לקחת בחשבון מספר גורמים:
1. עיתונים מקומיים: אם לנפטר היו קשרים חזקים עם קהילה או יישוב ספציפי, פעמים רבות ראוי לפרסם את ההספד במקומונים. הדבר מבטיח כי חברים, שכנים ומכרים מהאזור יידעו על הפטירה ויזכו לחלוק כבוד.
2. עיתונים אזוריים או יומיים: אם לנפטר הייתה השפעה רחבה יותר או אם הישגיהם היו משמעותיים בקנה מידה גדול יותר, ייתכן שיהיה ראוי לשקול עיתונים אזוריים או ארציים כמו למשל פרסום מודעת אבל בהארץ.
זה מאפשר לקהל רחב יותר לקבל מידע על הפטירה ועלול למשוך תשומת לב מאנשים שהושפעו או נגעו מעבודתו או חייו של הנפטר.
3. פרסומים מיוחדים: במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה מקום לפרסם את ההספד בפרסומים מיוחדים הקשורים לתחום או לתחומי עניין של הנפטר. לדוגמה, אם האדם היה בולט בקהילה הרפואית, כתב עת רפואי או פרסום עשוי להיות בחירה מתאימה.
4. פלטפורמות מקוונות: בעידן הדיגיטלי, קיימות פלטפורמות ואתרים מקוונים רבים המתמחים בהספדים ובשירותי זיכרון. לפלטפורמות הללו יש לרוב טווח הגעה רחב ואנשים מרחבי העולם יכולים לגשת אליהם.
פרסום מודעת אבל באינטרנט יכול להבטיח שקהל גדול יותר יקבל מידע על הפטירה ויכול לחלוק תנחומים.
בסופו של דבר, בחירת העיתון או הפרסום תלויה בהעדפות ובנסיבות של הנפטר ומשפחתו.
רצוי להתייעץ עם בני משפחה, לשקול את קשריו והשפעתו של הנפטר ולבחור פרסום המתאים ביותר למטרה ולטווח הרצוי להספד.